Ofte stillede spørgsmål om

E-conomic / Økonomisystem

Kan jeg foretage al regnskab og bogføring online i e-conomic?

Ja, du kan oprette, sende og bogfører fakturaer direkte i e-conomic. Derudover har du mulighed for at give din revisor eller bogholder adgang, så i nemt kan samarbejde om regnskabet.

Kan jeg gemme mine bilag i e-conomic?

Ja, du kan opbevare dine bilag elektronisk i e-conomic. Du kan også kategorisere dine bilag, knytte dem til de rette posteringer og give din revisor eller bogholder adgang.

Kan jeg få mit logo på tilbud og faktura i e-conomic?

Ja, ved at trykke på det orange tandhjul øverst til højre og klikker ind på ’alle indstillinger’. Herefter klikker du på den blå knap ’tilføj logo’ under overskriften ’virksomheds logo’. Du skal nu blot vælge det logo, som du ønsker at overføre og så vil dit logo blive tilføjet og være synligt på fakturaer, tilbyd, ordre, rykkere mv.

Kan jeg lave en EAN-faktura i e-conomic?

Ja, det kræver blot en grundopsætning af din kunde og så er du i gang. Når du sender en EAN-faktura, vil den blive sendt via NemHandel og ikke via mail.

Kan jeg gemme tilbud og faktura som PDF-fil i e-conomic?

Ja, bilag kan vedhæftes som GIF, PNG, JPG/JPEG eller PDF.e

Hvor mange regnskaber kan jeg oprette i e-conomic?

I e-conomic kan du bogføre én virksomhed (CVR-nummer) pr. regnskab (aftalenummer)

Kan jeg prøve e-conomic, før jeg bestiller?

Ja, du kan prøve e-conomic gratis i 14 dage uden nogen form for binding.

Er der backup af mine data i e-conomic og er det sikkert?

Ja, der bliver gemt en backup af dine data i tilfælde af, at en server eller firewall pludselig sætter ud. Det betyder, at du altid kan få adgang til dit regnskab og dine data er sikret til hver en tid. Desuden er dine data fortrolige og beskyttede uanset hvad.

Er der krav til min computer for at benytte e-conomic?

Nej, som udgangspunkt kræver det blot en computer og en browser for at kunne bruge e-conomic. E-conomic understøtter Mozilla Firefox, Google Chrome, Microsoft Edge og Safari både deres seneste versioner og den forrige. Vi anbefaler selvfølgelig, at man til enhver tid sikre sig den nyeste version af den anvendte browser for at sikre den bedste oplevelse.
Pipedrive / Kundestyring

Kan jeg have flere pipelines?

Ja, gå til pipeline view og klik først på ’pipeline drop down’ og herefter på +new pipeline. Øverst til venstre navngiver du din nye pipeline og den bliver nu tilføjet til din konto og du kan starte med at redigere.

Kan jeg uploade en fil til en aftale eller en kontakt i Pipedrive?

Ja, gå til ’detail view’ på den aftale eller kontakt, som du ønsker at tilføje en fil til. Herefter vælger du ’files’ og kan nu trække en fil ind eller vælge ’select from your computer’ og vælg den ønskede fil. Når du har uploadet en fil, så vil denne kun være tilgængelig gennem detail view på aftalen.

Kan jeg tilføje noter til en aftale eller en kontakt i Pipedrive?

Ja, gå til ’detail view’ i den aftale eller kontakt du ønsker at tilføje en note til og klik på ’notes’.

Kan jeg bruge Pipedrive offline?

Pipedrive har ikke en separat desktop app og kan kun bruges online gennem en web browser. Derimod, er det muligt i mobilappen til både iOS og Android at arbejde offline. Alle de ændringer der foretages offline vil først blive opdateres i Pipedrive databasen, når du har forbindelse til internettet igen.
Intempus / Timeregistrering

Hvordan indberetter en medarbejder uden smartphone?

Hvis en medarbejder ikke har smartphone, vil en indberetning kunne foretages ved brug af en computer. Når der logges ind på Intempus, laves der en indberetning ved at klikke på ”+” nederst i højre hjørne. Herefter vælges arbejdskategori, projekt, arbejdstype og timer. Når du har tjekket at oplysningerne er korrekte, så trykker du gem og indberetningen vil herefter ligge på din forside og sendes til godkendelse.

Hvordan opretter jeg sager og kunder i appen?

Når du befinder dig på forsiden af appen, kan du trykke på ”+” nederst i højre hjørne og så vælger du ’indberet arbejde’. Herefter skal du vælge den kategori, som er sagsrelateret f.eks. kundearbejde. Du vil nu kunne se en oversigt over de projekter/sager, som allerede er oprettet og for at oprette et nyt projekt/en ny sag trykker du på ”+” i øverste højre hjørne. Når du har valgt at oprette en ny sag, så bliver du bedt om at vælge, hvorvidt sagen er knyttet til en ny eller eksisterende kunde. Når du vælger at tilknytte en sag til en ny kunde, så skal du først udfylde felterne med oplysninger om kunden og efterfølgende om sagen. Når felterne er udfyldt, trykker du blot på gem i øverst højre hjørne og sagen vil nu være oprettet og kunden bliver automatisk oprettet og lagt i systemet. Ønsker du at oprette en nye sag eller kunde uden at indberette arbejde, trykker du blot på menuen øverst til venstre på forsiden og vælger ’alle sager’. Herefter følger du samme procedure som er beskrevet ovenstående i forbindelse med oprettelse af en ny sag.

Hvordan virker integrationen mellem e-conomic og Intempus?

Når du vælger at integrere e-conomic og Intempus, så vil dine eksisterende data om kunder, medarbejder, varer og ydelser fra e-conomic blive kopieret over i Intempus. Fremadrettet vil du kunne oprette nye kunder og medarbejdet i enten Intempus eller e-conomic, og så vil de automatisk blive synkroniseret over i det andet system.

Skal man have et projekt/sag på en kunde for at medarbejderne kan indberette?

Ja, hvis der ikke er en sag på en kunde, kan medarbejderen ikke indberette arbejde på kunden.

Hvad er forskellen på projekter i e-copnomic og sager i Intempus?

Der er ingen forskel på de to, det er blot systemerne som har valgt at bruge forskellige navne.

Hvordan får jeg noter fra indberetninger med på fakturaen?

Hvis du gerne vil have vist bemærkninger på timeregistreringerne fra Intempus, skal du følge det almindelige flow for fakturering i e-conomic. Når du kommer til at overføre tid til fakturering (punkt 12), skal du vælge felterne således: overfør til varenr: 7 Linjestruktur/udgangspunkt: En linje pr. aktivitet Specificeret på: beskrivelse Nu vil bemærkninger fra Intempus komme med i fakturalinjen.

Bliver noter på sager og kunder overført til e-conomic?

Det er kun noter på sager, der kan synkroniseres med e-conomic – ikke noter på kunder. Endvidere er det kun, hvis der er tilvalgt projektstyring i e-conomic, at noter på sager kan synkroniseres.

Hvordan retter eller sletter jeg indberetninger fra Intempus?

Hvis en indberetning er godkendt, kan den ikke redigeres eller slettes og du vil i stedet skulle lave modposteringer i e-conomic. Hvis en indberetning ikke er godkendt, kan du i Intempus administrationen trykke på fanen ’godkendelse’ øverste og finde frem til den indberetning du ønsker at redigere eller slette. Når du klikker på indberetningen, vil du kunne se alle informationer og kan nu rette de punkter du ønsker. Herefter trykker du gem og medarbejderen vil få en besked om, at der er foretaget en rettelse. Hvis du ønsker at slette en indberetning, klikker du dig ind på den relevante indberetning og trykker på den røde knap ’slet’ nederst i venstre side.
Ordrestyring

Kan jeg prøve ordrestyring, før jeg tegner et abonnement?

Ja, du kan prøve ordrestyring gratis og uforpligtende i 14 dage.
Slack / kommunikation og samarbejde

Hvad er Slackbot?

Slackbot er Slacks indbyggede robot. Den kan hjælpe med at holde noter til dig såvel som at administrere private filer. Klik bare på Slackbot i din Direct Messages-liste for at komme i gang.
CleanManager / Rengøringssystem

Kan jeg prøve CleanManager, inden jeg tegner et abonnement?

Ja, du kan gratis og uforpligtende prøve CleanManager i 14 dage.

Hvilken browser skal jeg bruge for at kunne benytte CleanManager?

Vi anbefaler, at du anvender Google Chrome for den bedste oplevelse, men CleanManager er kompatibel med alle større browsertyper.

Kan jeg bruge CleanManager på telefon og tablet?

Ja, du kan tilgå CleanManager både gennem din browser og ved at bruge app’en.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?

Vi kontakter dig hurtigst muligt

%d bloggers like this: